Sunday 15 May 2011

Mengapa Kita Di sini...........

Tertanya-tanya di dalam hati...mengapa kita di sini......... bukan mudah mencari sebuah kebenaran dari persoalan yang timbul dibenak setiap insan yang bergelar manusia yang waras....dalam mencari sebuah penyelesaian....ku gali setiap ruang ...ku kaji setiap buku...namun masih ada kekurangan yang ku rasakan...begitu sukar rasanya.....
Ingin sekali rasanya menjadi hamba yang taat dan patuh pada perintah Ilahi tanpa sebarang tanda tanya...mengapa aku lalukan ini...untuk apa aku lakukan ...untuk siapa aku lakukan ini semua...jiwa ini sering memberontak dalam merungkai sebuah persoalan yang tiada penghujungnya...
Ya Ilahi....bantulah aku....bimbinglah aku....jangan sesekali aku termakan pujuk rayu sang iblis laknatullah...dalam mencari kebenaran dalam sebuah kehidupan yang singkat cuma..

No comments:

Post a Comment